Aku hasilkan nama2 ni ketika aku tgh ‘blank’…nak disseminate pun tak jadi masalah..cuma nama2 aku hasilkan ni tiada kaitan antara yang masih hidup atau tiada. Ia adalah fiction dan hiburan semata-mata.

  1. Muruthu Mudha Nganga – Mulut yang tak dapat ditutup.
  2. Bharap Jhadi Maharani – Agar dapat berkahwin dengan anak raja apabila besar nanti.
  3. Aboid Chako – Dielak mendapat kecelakaan dalam kehidupan.
  4. Ashiq Kodanda – Sentiasa kelihatan tampan dan bergaya selepas asyik berdandan.
  5. PhancaDelima Murthi – Agar beroleh kesaktian.
  6. Kartika Kaushik – Cepat insaf dan redha untuk dihukum apabila membuat kesilapan.
  7. Udha Lakshami – sesuai untuk peminat-peminat mi laksa udang.
  8. Putihpalit Kapoor – Agar memperoleh kulit putih melepak.
  9. Karan Dixit – Sentiasa bertenaga.
  10. Barjaya Huruhara – Penyelamat keadaan.
  11. Kishan Gambheer – Kesukuran (Kesan dari penggunaan gambir sarawak)…

Hanya hiburan semata-mata.

 

Filem 1: BERAK KHAS THE MOVIE
Filem ini mengisahkan sekumpulan polis yang suka makan rasuah dan suka mengacau anak dara ketua kampung. Kecerempetan polis-polis ini amatlah memalukan sehingga mereka tanpa segan silu melakukan aksi-aksi kurang ajar menyebabkan mereka dibuang kerja beramai-ramai. Filem ini diharamkan kerana menayangkan aksi polis-polis tersebut berak di depan opis mereka setelah dibuang kerja.

Filem 2: PUTERI GUNUNG LADANG-Sebuah Cinta Jagung
Hang Buah telah ditugaskan oleh Sultan untuk pergi meminang Puteri Gunung Ladang di sebuah ladang ternakan itik yang menjadi tempat tinggal puteri tersebut. Didalam perjalanan untuk peminangan, Hang Buah telah mengalami beberapa kejadian dasyat seperti diserang biawak tropika, terlanggar tunggul kayu, terjatuh semasa mengambil konar baring, termengorat nenek tua yang sedang ‘melepas’ dan akhir sekali tersepak kura-kura yang sedang melintas. Apabila Hang Buah sampai di ladang tersebut alangkah terkejutnya kerana Puteri tersebut telah meletakkan syarat-syarat peminangan yang dasyat sehingga Hang Buah mati akibat dari rasa terkejut. Filem ini diharamkan kerana memaparkan aksi Hang Buah mengorek hidung kemudian dicalitkan di tangan Puteri tersebut.

Filem 3: BERMOTOR KE LANGIT
Filem arahan Badu Hj Azmu ini mengisahkan seorang mamat yang suka lepak ditepi laut sehinggalah dia menemui seekor ikan dugung kemudian dia memelihara dugung tersebut. Selepas 5 tahun dia memelihara dugung itu dia pun melepaskan dugung itu kembali ke laut. Kemudian cerita ni pun habis. Filem ini diharamkan kerana pihak FINAS tak paham langsung apa sebenarnya motif filem ini.

Filem 4: TAK ORI TAPI PIRATE (TOPI)
Filem ini diharamkan terus sebelum memulakan rakaman kerana ia memaparkan kisah P.Ramlee(lakonan Ramli Beger)menjual CD pirate kepada Haji Bakul(lakonan Udo Ocean) kemudian Hj Bakul menengok CD tersebut bersama Labu(lakonan sapa ntah) sehinggalah A.R Trompet(lakonan A.R Badut) perasan yang CD itu adalah CD cetak rompak yang dijual oleh P.Ramlee… Cerita ini berpusing-pusing selama 2 jam sehinggalah anda akan melihat satu babak yang menjijikkan iaitu babak Naza Aziz (lakonan Naza Aziz) menguap sambil ternganga.

Sumber: carik sendiri dalam internet

pelbagai_misciconAku dapat emel berkaitan satu sketsa seperti di bawah ni. Kalau dah boring tu, memang masanya untuk membaca forwarding email yang diterima. Jadi, aku kongsikan bersama-sama.

————————————————————————————

Seorang anak baru saja tamat pengajiannya di luar negara. Setelah pulang ke Malaysia, ayahnya cuba menguji kemampuan anaknya berbahasa inggeris. Dia pun mula bertanya kepada anaknya…

Ayah : Buku dlm bahasa Inggeris apa?

Anak : De Buk. (The book)

Ayah : Pen dlm bahasa Inggeris apa?

Anak : De Pen. (The pen)

Lantas ayah berfikir bahawa Bahasa Inggeris adalah senang. Setiap benda dlm Bahasa Melayu bila diterjemahkan ke Bahasa Inggeris mesti ada ‘De’ dan setiap perkataan berikutnya mestilah dipendekkan. Keesokan harinya, si ayah bertemu dengan seorang rakan sebaya di kedai kopi.

Ayah : Aku dah boleh ckp omputihlah.

Rakan : Iye ke? Cuba engkau cakap ‘kambing makan rumput’ dlm bahasa Inggeris.

Ayah : Senang jer…. Dekam demak derum .

Rakan : #%$!?

english-1

english-science

pelbagai_misciconSambil-sambil tension atau tengah nak cari idea tu, seronok jugak membaca alasan kenapa cuci motosikal lebih baik dari berkhalwat. Kalau kes mcm aku ni, cuci basikal jer ler.

1. Cuci motosikal boleh dilakukan depan kawan-kawan tanpa merasa malu dan rasa salah yang menebal.

2.Masa sedang asyik menggosok dada motosikal tak perlu tengok-tengok kiri kanan.

3.Motosikal tak merengek-rengek masa ia mula basah dan licin oleh sabun.

4.Boleh tangguh beberapa minit, pergi sambut telefon, makan nasi, pergi tandas, hisap rokok tanpa sesiapa yang tak puas hati.

5.Tak perlu pujuk-pujuk dan berjanji untuk bertanggungjawab sekiranya hendak mula mencuci motosikal.

6.Lepas cuci boleh naik dan henjut-henjut serta tunggang-tunggang dalam sebarang posisi tanpa emak atau JPJ tegur sekiranya belum dihidupkan enjin.

7.Tak perlu bersusah payah mencari tempat tersembunyi, depan rumah atau di stesyen minyak pun boleh.

8.Nak pancut air sepuas-puasnya dalam atau luar enjin tiada yang larang.

9.Nak buat setiap hari lagi digalakkan, malah dipuji oleh kawan-kawan. atau jiran sebelah rumah. Lebih-lebih lagi majikan tidak akan memecat anda.

10.Jika kebetulan tok kadi dan ketua kampung melintas, anda boleh menegur dengan senang hati dan mempelawa mereka mencuci motosikal.

honda_cub

pelbagai_misciconAha…time tension-tension mcm ni, seronok jugak layan artikel lawak seperti yang aku sharekan kat bawah ni. Dapat jugak melonggarkan otot2 yang berkaitan…hahahaha..

———————————————————————–

Saya dilahirkan di dalam sebuah keluarga yang besar. Ibu bapa saya tidaklah sekaya mana tapi masih mampu menyara hidup kami. Saya mempunyai 15 adik-beradik. Saya anak ke 7 dan sudah meningkat menjadi gadis sunti. Abang dan kakak saya semuanya berjaya dalam hidup mereka tetapi bila sampai turn saya, saya seolah-olah memalukan ibubapa saya. Apa boleh buat. Sebenarnya saya ni cacat, tak cantik dan hitam pulak tu. Dan lebih teruk lagi saya mempunyai penyakit malu yang amat sangat. Saya malu nak berhadapan dengan masyarakat, malu dengan adik beradik malah malu yang amat dengan mak abah. Memang malulah hidup saya nih. Hinggakan nak tengok muka saya di cermin pun malu yang amat. Kalau jalan saya pasti menunduk, menunjukkan malunya saya pada tahap kronik. Apatah lagi berhadapan masyarakat, rasa macam nak pakai topeng je. Tapi mak abah selalu marahkan saya, mereka kata saya tak mensyukuri nikmat tuhan. Tapi malu tu kan anugerah tuhan juga.
Disebabkan mak dan abah dah fedap, maka mereka merancang untuk mengahwinkan saya. Apa lagi, meraung la saya. Saya ni kan malu yang amat dasyat. Macam mana nak berhadapan dengan suami pulak nanti? Dah la saya cacat, hitam ditambahkan dengan sifat malu yang menebal, macam mana saya nak hadapi semua tu?
Hari ni saya nekad, saya musti berjumpa abah untuk menghalang perkahwinan saya. Apa nak jadi, jadilah!!
Abah kan tahu yang saya ni malu nak berjumpa orang ramai. Lagi abah mahu saya kawin dengan orang lain. Abah tak berperasaan ke? Tempik aku penuh semangat.
Apa yang kau nak malukan sangat? Tanya abah saya serius.
Laaa.. abah tak nampak ke, saya ni kan ke cacat, hidung panjang, hitam pulak tu, gemuk lagi. Malu la saya macam ni. balas aku penuh keyakinan.
Woi anak durhaka, kau tau tak kenapa hidung kau panjang, hitam dan gemuk, kau tau tak kenapa? Sebab kau tu tapir. Tapir memang la muka macam tu. Tapir atau nama saintifiknya cipan adalah spesis kau!! paham tak tapirrrrr!!!

Lerr…tapir ke saya ni? Patut la saya malu amat sangat. Tapir rupanya saya ni. Ingatkan saya cacat semualajadi. Itulah dia kalau tak rajin bertanya. Bodoh sungguh saya sampai ke tulang.

malayan_tapir

Arm’sT: Malu tak bertempat..tapi satu sudut, better berusaha sendiri sehingga tak termampu, then barulah mintak tolong orang lain.

Aku terima message dari sepupu aku yang berada di Kuching…mati-mati aku ingatkan dia marah kat aku sebab tak contact, rupa-rupanya dia sent satu lawak kat aku….sehinggakan terkeluar air mata sebab tak tahan dengan lawak ni.. Jadi aku nak sharekan sekali ngan korang…(sebenarnya, artikel ni pernah keluar dalam majalah mastika, versi yang lebih panjang..tak tahu vol yg ke berapa…).

————————————————————————————-

Tijah ingin break dengan bf omputihnya dengan mengutuskan sepucuk surat yang berbunyi seperti di bawah ini.

***************************************************

Hi,

My motive write this letter to give know you something. I want to cut connection us. I saw you play wood 3 in front my eyes. So, I break connection to pull my body from this love. I have think about this very cook-cook. I know I clap one hand only. I don’t trust you again. You are really crocodile land! I don’t want you to play-play with my liver. I have been crying until no more eye water. I don’t want banana to fruit two times.

Safe walk.

with true,

Tijah.

————————————————————————————-

Tak tahan aku menahan gelak apabila terbaca satu artikel berkaitan dengan nama  orang Jepun ni. Kalau sebelum ni, aku pernah kongsikan nama anak-anak orang Jawa dan kali ni aku nak kongsikan pulak nama orang Jepun…(yang ni pun aku dapat dari Internet..pandai-pandai carik sendiri erk). Yang menariknya, sebelum aku postingkan benda alah ni, aku tunjukkan dengan member Jepun aku….tergelak besar dia…dengan muka confiusnya sambil memuncungkan mulut dan mengerutkan dahinya…last2 aku terpaksa explain kat dia balik….very sorry fumiko…kakakakakkakakkaa….

01. Yang pemarah – KEiJI CACIMAKI
02. Yang suka berjimat – SAYORI SUKAMURA
03. Yang bisu – KIETA TADASORA
04. Yang suka makan nasi – NANACHi KASIBANYA
05. Yang suka layan blues – APO NADIKATO
06. Yang suka belajar – ASHIKO ULANGKAJI
07. Yang kerap bikin kacau – WAKASI HURUHARA
08. Yang sangat kedekut – MATIMATI TAMOKASI
09. Yang suka sangat tidur – ICHIBAN TIDOMATI
10. Yang suka mengintai – HINTAI AKOSUKA
11. Yang tua – TARAGIGI PADANMUKA
12. Yang kena tinggal bini – SUSAHATI BINILARI
13. Yang suka merempit – SAJA CARIMATI
14. Yang suka BERSUMPAH – SAIIFOO BAUKARI
15. Yang Lembab – AYUMI SIPUTBABI
16. Yang suka tidur – ASHIKO MEMBUTO
17. Yang suka cari pasal -KAKIYO GADUHO
18. Yang suka mengumpat – YASUKO MENGATO
19. Yang suka senyum sinis kat orang -SEIYUMO BAUKAMBINO”