Surat Putus Cinta

Aku terima message dari sepupu aku yang berada di Kuching…mati-mati aku ingatkan dia marah kat aku sebab tak contact, rupa-rupanya dia sent satu lawak kat aku….sehinggakan terkeluar air mata sebab tak tahan dengan lawak ni.. Jadi aku nak sharekan sekali ngan korang…(sebenarnya, artikel ni pernah keluar dalam majalah mastika, versi yang lebih panjang..tak tahu vol yg ke berapa…).

————————————————————————————-

Tijah ingin break dengan bf omputihnya dengan mengutuskan sepucuk surat yang berbunyi seperti di bawah ini.

***************************************************

Hi,

My motive write this letter to give know you something. I want to cut connection us. I saw you play wood 3 in front my eyes. So, I break connection to pull my body from this love. I have think about this very cook-cook. I know I clap one hand only. I don’t trust you again. You are really crocodile land! I don’t want you to play-play with my liver. I have been crying until no more eye water. I don’t want banana to fruit two times.

Safe walk.

with true,

Tijah.

————————————————————————————-

About marahman

I'm proud to be Sarawakian, has a job as a university lecturer and researcher.
This entry was posted in Updates and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Surat Putus Cinta

  1. Watashi Azaruuu says:

    har har har kekekekekek……..lawak……tapi aku biasa jumpa dah broken2 punya bah omputih mcm ni sebab anak murid aku mana yg spesis alien diorg biasa gunakan bah mcm nih……..akibat banyak sangat makan rojak n belacan…..tapi aku nasihatkan diorg supaya banyakkan makan tempe n PISANG supaya boleh belajar sampai PHD…….

    ARM’s Re: Kekekekeke…Tempe menguatkan daya ingatan dan pisang membolehkan belajar sampai ke tahap phd (teori aku jer nih……)

  2. melasalam says:

    “i saw u play wood 3 in front of my eyes” hahahahahahahhahhahah nak pecah pankreas aku gelak…

    ARM’s Re: Aku pulak, sampai membuak-buak hingga pecah tembolok.

  3. Emma says:

    Hai Man…wah..rindu mek ngan kitak. lama dah sik ngabas and comment sitok. hows u? i read this letter before. Someone sent to me. nang funny abis. man..anyway..arap2 sikda orang ompuan gives this kind of letter to you. esp play wood 3,4 or more in front of my eyes..hahahaha…. take care Man. xx

  4. indra says:

    i very-very touch by that letter even my eye water drop…boleh da lawak ya….tp pengajaran ialah bila cikgu english ajar dengar betul2….

Leave a Reply

