Alasan cuci motosikal lebih baik dari berkhalwat(menarik gak ni)

pelbagai_misciconSambil-sambil tension atau tengah nak cari idea tu, seronok jugak membaca alasan kenapa cuci motosikal lebih baik dari berkhalwat. Kalau kes mcm aku ni, cuci basikal jer ler.

1. Cuci motosikal boleh dilakukan depan kawan-kawan tanpa merasa malu dan rasa salah yang menebal.

2.Masa sedang asyik menggosok dada motosikal tak perlu tengok-tengok kiri kanan.

3.Motosikal tak merengek-rengek masa ia mula basah dan licin oleh sabun.

4.Boleh tangguh beberapa minit, pergi sambut telefon, makan nasi, pergi tandas, hisap rokok tanpa sesiapa yang tak puas hati.

5.Tak perlu pujuk-pujuk dan berjanji untuk bertanggungjawab sekiranya hendak mula mencuci motosikal.

6.Lepas cuci boleh naik dan henjut-henjut serta tunggang-tunggang dalam sebarang posisi tanpa emak atau JPJ tegur sekiranya belum dihidupkan enjin.

7.Tak perlu bersusah payah mencari tempat tersembunyi, depan rumah atau di stesyen minyak pun boleh.

8.Nak pancut air sepuas-puasnya dalam atau luar enjin tiada yang larang.

9.Nak buat setiap hari lagi digalakkan, malah dipuji oleh kawan-kawan. atau jiran sebelah rumah. Lebih-lebih lagi majikan tidak akan memecat anda.

10.Jika kebetulan tok kadi dan ketua kampung melintas, anda boleh menegur dengan senang hati dan mempelawa mereka mencuci motosikal.

honda_cub

Advertisements

About marahman

I'm proud to be Sarawakian, has a job as a university lecturer and researcher.
This entry was posted in Updates and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Alasan cuci motosikal lebih baik dari berkhalwat(menarik gak ni)

  1. sekilas says:

    hahaha…ini macam dah samakan motor dengan perempuan ni..
    tapi memang lelaki kalau sayangkan motor/kereta dia, bini pun boleh lupa…

    ARM’s Re: Hahahaha..bukan setakat lupa jer, kereta/moto/basikal lebih dibelai2 compared ngan belai isteri…tak boleh scratch sikit…apa2pun, kalau dah minat kannn…

  2. watashi azaruuu says:

    dah lama aku tk bg komen…….makin lama makin hot la kapla otak kau ni man……seiringan dengan kehangatan di palestin…..aku sampai terpaksa bukak baju membacanya……heeeeee…..

    ARM’s Re: Weii…hang pi mana? lama tak dengar citer?…aku menjak dua menjak ni..terbz pulak…family pekaba?

  3. erry says:

    astaga… lucah juak duhal x-lecturer ku tok… kehkehkeh…

    ARM’s Re: Eh..eh…lucah tuk kah? his..his…his..tuk baruk perbandingan yang dipolah tentang human behavior..belum gik selucah-lucah nya…apa yang aku merepek tuk…kekekek…

  4. azizi says:

    ohh mine.
    apa sudah jadi?
    terbasuh otak kah?
    ………..

    ARM’s Re: Oppsss!!!barangkali guna nila byk sangat hari tu kot…ni yang terlebih ‘bersih’ ni…bro, sorry lama tak kontek.

  5. ayuniez says:

    hahaha.adeh eh.. trok²!

    ARM’s Re: Eh..eh..dah ada mak aji tuk eh…mun ada gambar menarik yang diambik di mekah riya, send ngan kmk juak…

  6. JiJuL says:

    hurm.tensen ka rahman-sensei?huahahaha

    ARM’s Re: Kekekeke..tensen tahap gaban kinek tuk koh…tolong doakan kejayaan x-lecturer mu ini jua erk… apa citer kinek tuk?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s