pelbagai_misciconSambil-sambil tension atau tengah nak cari idea tu, seronok jugak membaca alasan kenapa cuci motosikal lebih baik dari berkhalwat. Kalau kes mcm aku ni, cuci basikal jer ler.

1. Cuci motosikal boleh dilakukan depan kawan-kawan tanpa merasa malu dan rasa salah yang menebal.

2.Masa sedang asyik menggosok dada motosikal tak perlu tengok-tengok kiri kanan.

3.Motosikal tak merengek-rengek masa ia mula basah dan licin oleh sabun.

4.Boleh tangguh beberapa minit, pergi sambut telefon, makan nasi, pergi tandas, hisap rokok tanpa sesiapa yang tak puas hati.

5.Tak perlu pujuk-pujuk dan berjanji untuk bertanggungjawab sekiranya hendak mula mencuci motosikal.

6.Lepas cuci boleh naik dan henjut-henjut serta tunggang-tunggang dalam sebarang posisi tanpa emak atau JPJ tegur sekiranya belum dihidupkan enjin.

7.Tak perlu bersusah payah mencari tempat tersembunyi, depan rumah atau di stesyen minyak pun boleh.

8.Nak pancut air sepuas-puasnya dalam atau luar enjin tiada yang larang.

9.Nak buat setiap hari lagi digalakkan, malah dipuji oleh kawan-kawan. atau jiran sebelah rumah. Lebih-lebih lagi majikan tidak akan memecat anda.

10.Jika kebetulan tok kadi dan ketua kampung melintas, anda boleh menegur dengan senang hati dan mempelawa mereka mencuci motosikal.

honda_cub