Epson Aqua Stadium 25062008

“Wah man, ko ni asyik berjalan jer. Ko pegi study ke ataupun pegi melancong @ melencong????”…heheheheh, perbualan seperti ini mesti terlintas di hati masing-masing erk. Cuma tak sampai hati nak meluahkannya jer. Tak per…aku faham, seperti dalam iklan kat Malaysia tak berapa lama dulu, “Aiman tak kisah”…. Dah ada peluang kat sini, gunakan sepenuhnya, jangan dibazirkan walau sedetik waktu pun….hehehhehehe…

Oklah, berdasarkan tajuk kat atas tu, ya benar, aku dah pergi ke Epson Aqua Stadium (diberi nama stadium tu sebabnya, ada event bagi melihat dan menonton ‘adik-adik’ dolphin menunjukkan aksi-aksi yang menggoda jiwa, serta si ‘abang’ (????) / ‘kakak’ (????)penguin berjalan tergedik-gedik kat atas pentas….best siot…). Sebenarnya, kalau ikut perancangan memang tak dak plan nak ke situ. Tetapi sebaik sahaja aku sampai kat stesen shinagawa (ada appointment ngan sdra abg ekhsan dan keluarganya utk berjumpa kat stesen tu), abg ekhsan call dan bagitau dia sampai lambat. Memandangkan aku dah tiba sana pukul 11.30 pagi (appointment pukul 12.45pm…cewah, berlagaklah tu nak apply budaya jepun konon, tiba awal sebelum appointment….hehehhehe…). nak tak nak, aku kena cari satu port untuk ditujui, taklah bosan menunggu. Memang aku respect ngan Jepun ni, mana taknya, segala maklumat ada di mana2, aku terus ke papan tanda berkenaan map di area tu, aku carik tourist spot dan tertarik dengan lokasi Epson Aqua stadium ni. Lagipun, paling dekat dengan stesen ni jugak. Apa lagi, dengan rasa bangga dan syoknya hati sebab masa dapat diisi dengan sebaiknya, aku terus ke tempat tu. Imej kat bawah ni menunjukkan pintu masuk ke Epson Aqua Stadium (sambil menikmati onigiri, aku cekup gambar ni).

Bayaran masuk adalah JPY 1800 seorang untuk sehari (for adult). Bagi kategori yang lain, bayaran berbeza dikenakan (boleh keluar sekejap dan masuk semula). Nak dipendekkan cerita, selain dolphin dan penguin, kat tempat ni kita dapat melihat ikan-ikan gergaji, ikan buntal, beberapa ikan macam dalam cerita finding nemo, ketam giant, ikan pari, ikan berat sebelah (entahlah, sebab aku tengok dia baring menyenget jer..sebenarnya aku tak faham tulisan kanji..so belasah jer lah) dan byk lagi. Gambar-gambar kat bawah ni aku ambik untuk dikongsi bersama. Aku tak de masa nak mengolah cerita tentang gambar-gambar ni. Pandai-pandai korang lah buat cerita sendiri, aku peduli apa….kekekekek.

About marahman

I'm proud to be Sarawakian, has a job as a university lecturer and researcher.
This entry was posted in Updates and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Epson Aqua Stadium 25062008

  1. Affuan says:

    best la plak. nak gi jepun adalah antara impian aku paling utama. sampai bila ko dok sana wei? nanti x bizi aku nak gi sana satu famili. ko jadik tourist guide bleh? haha.

    ARM’s Re: No problem punyer..cakap jer bila ko nak datang, tapi kena bagitau awal, takut nanti ko dtg, aku plak tak dak sini…insyaallah kalo tak dak apa-apa aral, aku kat sini sampai 2011 kottt…amiiinnn.

  2. emma1202 says:

    man…mek suka dolphin ya…ada kitak beli patung dolphin? heheheh..

    ARM’s Re: patung dolphin sikda kmk meli, tapi kmk ambik gambar ajak patung dolphin ya…..kekekekeke

Leave a comment