pelbagai_misciconHmm…semenjak dua menjak ni (selepas yakisoba party tu), asyik dpt ‘invitation’ utk berparty jer…nasib baik party diadakan hujung minggu. Jadi takde ler bosan stay kat rumah kan…setiap masa sentiasa ada program…sehinggakan member aku nak mintak tolong atau perlukan aku kena melalui proses ‘booking’ (woit…jangan pikir bukan-bukan erkkk) dan buat ‘appointment’  terlebih dulu…kekekekeke…(kalah Adun @ YB kat malaysia). Baru-baru ni (sabtu lepas), aku attended pulak’ kenduri’ yang diberi nama ‘Wine Party’. Dari nama pun mmg confirm minum wine (nasib baik masih ada iman lagi ni…tapi, cuma hidu jer camner baunya….kekekekeke…’budak baikkan’). Member aku tu beli(????)  sekotak wine dari pelbagai negara (Italy, German, France, Spain)…whoooo!!!  mengancam u. Apa2pun orange juice ‘jepun’ dan ocha jugak yang sedapkan (sedih  nampak…uhukss!!). Selain wine, salad, pasta dan makanan lain jugak dihidangkan….(semua makanan berkhasiat u…cara penyediaan pun jauh berbeza dengan cara malaysia). Satu resepi paling mudah yang aku belajar dari member aku tu…bawang besar (bawang bakong kata urg sarawak) di masukkan dlm oven dan dibakar beberapa minit, kemudian dicicah dengan ‘olive oil’…memang sedap….dah lah murah, makanan berkesihatan lagi. kalau di malaysia,hahahaha.. gerenti makanan bergoreng dan berminyak disajikan….

wine_about

Tengah malam baru sampai kat rumah dan terus ‘berenang’ atas tilam kepenatan dan kekenyangan. Keesokan harinya pulak time for ‘housekeeping’….Ding dong!!!