Jangan bagi Malu Diri

pelbagai_misciconMinggu lepas, berkesempatan berborak dengan rakan ‘seperjuangan’ yang baru lepas ‘viva’ utk PhDnya dan informally, diberitahu dah lulus. Dengan tangkasnya, aku ucapkan ‘Omedetou ne’. Tapi, sambil2 berborak tu, teman aku tengah struggle giler untuk membuka tudung botol nescafe. Akhirnya, dia mintak tolong aku bukakan tudung botol tu..sambil aku sendiri struggle nak buka tu, terus dia bertanya, “Man, ko masih gi gym tak??” (kekeke..mungkin terasa tercabar kot!!..berjaya jugak aku buka tudung botol tuh…pergh….bahaya jugak soalan member aku tu).

nescafe_classic_coffee

Sambil2 borak dengan teman aku ni, tak lama pulak muncul sorang lagi member aku yang lain, berborak pasal hal ehwal kesihatan ni. Dia tau jugak aku gi gym..Soalan yang sama ditanya dengan aku..”Man, masih gi gym tak?”..semestinya bro…dah jadi gian pulak kalau tak pegi. Member aku tu, terus mencadangkan kat aku…Man, biler ko balik msia nanti kan, memandangkan badan ko dah jadi sasa tu dan masih single pulak, elok benar kalau ko pakai baju ‘selut’ (ala..sendat ler tuh atau bahasa standardnya..baju fit…kekekekek), pastu ko pakai spek hitam(bukan dipakai kat mata, tapi diletakkan kat kepala…fuiyoo, mesti terpinar2 adik2 kat ‘The Spring’, Kuching memandang kat ko, ) sambil menggenggam VAIO TT17, lebih-lebih lagi keluar dari Murano utk menuju ke Starbuck….pergh…aku sendiri tak boleh nak bayangkan macam mana keadaannya nanti…. (kekekekekekek..aku cuma gelak jer)…tapi dalam hati, nak jugak aku berimaginasi seperti yang dicadangkan oleh member aku tu…hahahaha..apa kata kita try, test, uji…..

armfit

About marahman

I'm proud to be Sarawakian, has a job as a university lecturer and researcher.
This entry was posted in Updates and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Jangan bagi Malu Diri

  1. Nana says:

    hahahaha… remember to inform me if u wan to do at. I will wait u at spring but I will hide at the corner…. hahahaha

    ARM’s Re: Kekekekeke..then u take some pics and vids, and disseminate to the fac….ahahahha..i dunno what will happen then…:P

  2. sharin says:

    man…
    aku sik dpt bayangkan betapa slow ko berjalan dr MURANO kau ya ke Starbuck… ney ndak, mok describe baju selut ya ajak dah setengah jam.. lom masuk spek, seluar, genggam VAIO la…. cukup sik 1/2 jam ya?? ya mun kau parking depan Starbuck la…. mun ko parking di debah spring ya, aku rasa 3 jam baruk ko sampei starbuck… hahahahaha

    kelak kmk duak sze jadi narrator… menceritakan setiap detik kau berjalan dr parking ke starbuck…

    ARM’s Re: Yalah ko..aku pun sik dpt imagine juak…mcm ni nak carik tektik dan teknik utk menyelowkan dirik berjln tuk…akakakak…mun makey video tek, dpt juak adjust dan tukar ke slow motion mode, mun real tuk…terpaksalah aku molah byk eksen-eksen yang boleh menyelowkan diri yang sememangnya laju tuk. dah sampey di starbuck ya, belum tentu boleh duduk agik, terpaksa aku adapt dengan environment dolok, cara berjln di area starbuck, kelaka pun terpaksa molah gaya tom cruise atau keenu reeves, gaya mata pun terpaksa molah kedak mata kuyu mcm hrithik roshan..dan bbla2…maok2 3 jam gik baruk dpt duduk di starbuck ya.. mun camera tersembunyi ya, terpaksa makin eksen aku..mun nemu staf faculty di area ya esp. dak oon tek nak, terpaksalah aku molah gaya van damme dan arnold schwezenegger.

  3. oon/nurul says:

    yodeh man.
    nang berpinar2 la adek2 rah spring
    hahahaha san sidak nangga ya

    kedong sharin duak sze jadi narrator, lak mek jadi urg nok ngkah background music n ngejas camera tak. yalah tek, skali amik dari depan, zoom tepat ke atas palak tek nak ngeso spek tak, zoom out gik, amik sisi2 body tak, pa tek, nak madah fit tek nak. hahahahah. kakya ada adek2 nok lileh2 di sekeliling.

    yer mejin la nya ya

    jadi 5 jam alu mun tak parking d dibah.

    ARM’s Re: Yah..ya baruk nya byk zoom… terpaksalah mek molah gaya jalan mouse walk (bukan catwalk) semata-mata nak nyuroh dak adek2 leleh tek nak..adoh…lain dah di imagine aku tuk ehh…ktk urg tuk…:P

Leave a Reply

