Bertapa

Fuhh!!! sedar tak sedar hampir 2 minggu tak update blog. Semuanya gara-gara kena concentrate dengan case study(yer ker concentrate????…hehehhee). Apa-apa pun, baru lepas balik dari discussion PhD progress dengan supervisor…Perghhh….hampir dua jam dok present dpn supervisor (dua benda kena present, satu tentang salah topik yang aku baca dari buku yang ditulis oleh supervisor kesayangan aku tu, dan satu lagi present tentang progress PhD). Untuk progress PhD, hari ni aku present tentang case study yang aku buat setakat ni di mana aku menyentuh tentang hasil semiformal specification (hanya orang formal method jer yang tahu) yang dah dibuat (tapi sejujur-jujurnya, tak de lah yang terbaik yang aku lakukan, sebab ada beberapa part dlm specification tu kena modify..yang ni pun tgh present baru nampak logic error). Komen dari supervisor…wahhh… u made a very good progress…based on my experience…to master the language itself, you’ll need more time to do it….akhirnya….kembang dan merahnya hidungku di kala ini.

About marahman

I'm proud to be Sarawakian, has a job as a university lecturer and researcher.
This entry was posted in Updates and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Bertapa

  1. watashi azaruuu says:

    Akhirnya keluar jugak kau dari tempat pertapaan..lama aku tungu kau bro…penantian satu penyiksaan….hehehe…..anyway congratulation bro you have done the good job! we are always pray for you…..kalau nak kembang pun jagan la tang hidung jer bro…setahu aku kau memiliki potensi yang besar untuk mengembangkan banyak benda2 lain tak kan tu pun aku nak bagi tau…sendiri mau ingat laaa…..asal jangan sampai seluar koyak sudah ler bro aku takut nanti aweks2 kat sana histeria la plak tengok kau…har har har….hua hua hua….kekeke…..keep it up bro i always know that you can do it!

    ARM’s Re: Kekekeke…kalau aku menggunakan hikmat dan aura pengembangan tu, tak lama jadi makhluk hijau aku ni(incredible hulk)…..tq so much for ur support bro…

  2. emma1202 says:

    hi man,

    lama sik dengar cerita? kitak guna Japanese language kah in your phd? or you were talking about the comp language? hehehe… good luck! miss u.

    ARM’s Re: Yalah ko..bz dengan hal dunia tuk koh…dalam meeting kmk makey english, kengkadang jak makei nihongo (ya pun mun ada term-term yang perlu diterang makey nihongo). Apa-apaun, semua kiasan dan biadalan bersangkut paut dengan formal method..kadang-kadang kmk pun sik dpt detect bidalan dan kiasan dipakey oleh supervisor kmk ya…kekekekek..btw, tq so much for your support.

Leave a Reply

