Untuk menamatkan pengajian dalam masa yang ditetapkan salah satu factor yang penting ialah hubungan yang baik, mesra dan rapat di antara supervisor dan supervisee. Jadi, untuk mewujudkan hubungan yang baik dan mesra ni tak semestinya hanya berbincang tentang research semata-mata tetapi juga mencakupi dalam pelbagai pelbagai perkara. Macam hari ni, supervisor datang ke lab aku dan membawa satu printed magazine keluaran june (pages yang related jer) utk ditunjukkan kepada aku dan yang lain tentang namanya tersenarai dalam ranking utk table tennis 2nd division. Wah..tahniah prof….(memang aku tak nafikan, supervisor aku memang aktif dalam bidang table tennis ni..kalau ada table tennis tournament, mesti dia join punya). Gelak tawa dan jokes yang aku dan lain-lain buat termasuk supervisor sendiri, mewujudkan satu environment yang menyeronokkan dan tiadanya ‘gap’ antara kami. Jadi sekiranya nak discuss tentang hal-hal yang lain, takde lah nak malu-malu atau serius (dalam erti kata lain, tak perlu formal lah).