Aku dan Miao telah dijemput oleh supervisor utk attend welcoming party di salah sebuah Japanese restaurant yg berdekatan. Jadi, aku, Miao, Fumiko (salah seorg researcher di lab aku) dan supervisor pergi ke Hanaya Yohei dlm pukul 6.30 pm. Sebelum berangkat ke sana, aku dah maklumkan dengan Fumiko dan Miao tentang mknn yg aku boleh dan tak boleh makan. Mereka berdua faham dengan situasi aku disebabkan kedua-duanya mempunyai rakan-rakan yang seagama dengan aku. Lega jugak mendengarnya. Petang itu, supervisor memberi kebebasan makanan yg kami berdua nak pilih. At last, aku, Miao dan Fumiko memilih hidangan yg sama (special meal for the month) dan supervisor aku memilih soba udon. Secara umumnya, semua makanan jepun memang tidak menjadi masalah dengan aku, malah aku sendiri pun, selalu jugak ke Kappa Zushi (apa lagi makan sushi ler).

Perbualan kami byk menyentuh pelbagai perkara (tak termasuk perbincangan mengenai research), mencakupi hal – ehwal masyarakat Jepun, China dan Malaysia. Seronok jugak dapat bertukar-tukar cerita, sehinggakan tak rasa jam dah menunjukkan pukul 9 pm.

Secara peribadi, inilah kali pertama dalam hidup aku mempunyai seorang supervisor yang amat baik, kelakar, dan sempoi. Jadi, aku tiada masalah nak berkomunikasi dengannya.