pelbagai_miscicon.jpgPelik jer bunyi subjek kat atas tuh…aku sendiri pun terkejut apabila dengar bunyi tayar keta akuold_rim.jpg pecah…syukur pada Tuhan, tak der apa2 yg terjadi kelmarin, tengahari plak tuh. nasib baik jugak aku tak mati kutu…terus apabila dengar bunyi tuh aku dah rasa lain macam (mcm kuch-kuch hota hai ler plak), pasti tayar keta aku pecah sebab aku dah lain macam time driving. terus aku teringat kedai tayar yang paling dekat… (mmg masa tuh otak aku tgh ligat berputar, berfikir, dan etc) kat mana ler kedai tayar nih.. yg syok nya jugak, memang Allah nak permudahkan kerja aku…time tayar aku pecah tuh, ada lorong nak berputar ke sebelah jalan, dgn segera aku corner, drive dan signal pun tgh hijau sepanjang jln….syukur…syukur. (rahmat bln syawal).

new_rim.jpgSebaik jer aku sampai kat kedai tayar tuh, diganti dengan tayar baru (baru utk kereta aku ler..walaupun 2nd hand), aku dah kena balun RM120 utk satu tayar….aku ni plak jenis tak diam mulut, terus tanya ngan tokey kedai tuh…tak der rim baru ker???…(hehehehhe…mmg dah rezeki keta aku kot…tokey tuh bagi rm1600 utk 4 rim 16 ” beserta tayar , brand Lenso…kira orait gak….pastuh dia bagi sport nut, gold spray dan free nitrogen refill.